Święto Matki Bożej Różańcowej

Październik - miesiąc różańcowy

    Kochani, 7 października obchodzimy święto Matki Bożej Różańcowej. Cały październik jest poświęcony Naszej Kochanej Matce, do której możemy się zwracać ze wszystkimi naszymi problemami, rozważając tajemnice różańcowe, przytulając się do Jej Serca oddajemy się Jej w zaufaniu, pamiętając, że kto się Jej oddaje w opiekę, nigdy nie został zawiedziony.

" Maryja do duszy:

Wiernie odmawiaj Różaniec każdego dnia. Każda kuleczka na Różańcu jest niczym ziarno łaski, które dojrzewa w czasie w wieczności. Różaniec jest modlitwą powszechnej miłości, gdyż jednoczy dusze, serca i nawet języki całego świata. To najszybszy komunikator przyjaźni, pokoju i wsparcia, którym wymieniają się z daleka rodziny, którym wymieniasz się z twoimi siostrami. Błogosławię Ci."

[Joanna Bątkiewicz - Brożek; Jezus do duszy Modlitwy i immaginette o. Dolindo; Wydawnictwo Esprit; 2021, s. 112]

 

  

 Historia święta

    7 października został ustanowiony jako Wspomnienie Matki Bożej Różańcowej na pamiątkę cudu pod Lepanto w 1571 r. W XVI wieku nastał dogodny czas dla ekspansji islamu - okres reformacji i wewnętrzne skłócenie Europy, które bardzo szybko postanowili wykorzystać Turcy. 7 października tego roku doszło do bitwy morskiej, w której cudem wygrała o wiele mniej liczna flota chrześcijańska. Papież Pius V utożsamiał to zwycięstwo z interwencją Maryi, do której uciekał się w modlitwie różańcowej. 

    Po zwycięstwie Pius V ustanowił ten dzień jako Święto Matki Bożej, jednak obchodzono go tylko w bractwach różańcowych. Dopiero, gdy pojawiły się kolejne zwycięstwa nad siłami islamskimi, postanowiono święto rozpropagować na całym świecie chrześcijańskim. Wraz z popularyzacją Wspomnienia Matki Bożej Różańcowej, w XIX wieku do Litanii Loretańskiej dodano wezwanie "Królowo Różańca Świętego"

Polacy modlą się na różańcu

    W samej Polsce mamy prawie 50 Sanktuariów Matki Bożej Różańcowej, prawie 255 kościołów pod wezwaniem Matki Bożej Różańcowej, a w wielu kościołach mimo innego wezwania znajduje się obraz lub figura Matki Bożej Różańcowej lub Fatimskiej, nie wspominając już o funkcjonowaniu Żywego Różańca, czy Nabożeństw Fatimskich. 

Modlitwa oddania Maryi


 Kecharitomene - Pełna Łaski

 

    "Maryjo, jak Dzieciątko Jezus oddaję się Twoim ramionom i przyjmuję całą czułość Twego kochającego spojrzenia na mnie. Wiem, że kochasz mnie miłością jedyną i niepowtarzalną i nie patrząc na moje grzechy, przytulasz mnie do swojego Niepokalanego serca. Maryjo, Twój czuły głos uspokaja mnie, gdyż jest wylaniem Ducha Świętego. Maryjo, kochająca mnie aż do przeszycia mieczem boleści, jak Jezus zdjęty z krzyża oddaję się Twoim ramionom. Wśród ciemności tego świata, wiem , że moje szczęście jest owocem Twoich łez. Maryjo, która  cała jesteś czułością Boga dla mnie, oczarowałaś mnie swoją miłością, wdziękiem i delikatnością, pięknem i łagodnością Najpiękniejszej Dziewczyny Wszechświata. Dla jednego Twojego kochającego spojrzenia wytrwam na krzyżu mojego życia.

    Maryjo, weź wszystko, czego Ci jeszcze nie poświęciłem i czego dotąd nie umiałem oddać. Oddaję Ci wszystkie chwile, w których zapominam o Bogu, a ofiara Twego Syna jest dla mnie obojętna. Oddaję Ci wszystkie dni mojej duchowej nocy pełnej niepokojów, lęków, zwątpień i niewiary. Oddaję Ci każde cierpienie w moim życiu.

    Przemień wszystkie moje rany w najpiękniejsze perły dla Jezusa. Proszę o tę łaskę przez mękę, śmierć i zmartwychwstanie Twojego Syna i moc wylania Ducha Świętego na mnie.


    Oddaję Ci każde moje poczucie osamotnienia. Daj mi wiarę w to, że jedynie w samotności z Bogiem, gdy będę zanurzony w miłość Ojca i Syna, i Ducha Świętego, zniknie moje najgłębsze osamotnienie.
Maryjo Niepokalanie poczęta, oddaję Ci cud mojego poczęcia i  poświęcam go Tobie. Oddaję Ci całe moje życie, wszystkie myśli, uczucia, pragnienia, marzenia i plany, wszystko, czym jestem i co posiadam. Użyj mnie w potężny sposób do rozszerzania Królestwa Ojca i Syna, i Ducha Świętego na ziemi i całkowitego zwycięstwa nad szatanem. W szczególny sposób poświęcam Tobie, Najpiękniejsza, moment mojej śmierci. Moje życie i moja śmierć są w Twoich rękach, Maryjo. Już nie muszę się niczego bać.


    Proszę oczyść i zabierz całkowicie to, co we mnie do Ciebie nie należy, a ja dotąd tego nie widziałem. Przeniknij całe wnętrze mojej istoty. Otwieram Ci drzwi sanktuarium mojej duszy. Ukryj mnie w sobie tak, Duch Święty okrył Cię swoim cieniem. Ukryty w Tobie przed szatanem jestem cały Twój, a Ty jesteś cała moja. Na zawsze kocham Cię, Maryjo.
Do zobaczenia w niebie. Amen."

[ks. Dominik Chmielewski SDB, Kecharitomene Odkryj Jej niesamowity sekret i wejdź w swoje przeznaczenie!; Wydawnictwo SUMUS; Zielonka 2019; s. 264-265]

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sanktuarium w Rychwałdzie

Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej i Pocieszenia w Radomyślu nad Sanem