100-tna rocznica zawierzenia Polski Sercu Jezusowemu

     Moi Drodzy, ten post nie jest tylko i wyłącznie poświęcony Maryi Pannie. Dlaczego? 

" Ponieważ Maryja jest środkiem niezawodnym i prostą a nieskalaną drogą, by dojść do Chrystusa i znaleźć Go niechybnie, przeto dusze, które mają szczególniejszą zabłysnąć świętością, muszą znaleźć Jezusa przez Maryję." 

[ św. Ludwik Maria Grignion de Montfort "Traktat o prawdziwym nabożeństwie do Najświętszej Maryi Panny" Wydawnictwo eSPe; Kraków 2018;s 39] 

Święto Najświętszego Serca Jezusa

    11 czerwca obchodzimy święto Najświętszego Serca Pana Jezusa, jednak w tym roku święto to będzie bardziej szczególne ze względu na stulecie Aktu Zawierzenia Polski Bożemu Sercu. W tym dniu Episkopat Polski zawierzy ponownie Sercu Jezusowemu Polskę i jej obywateli wraz z ich wszystkimi problemami. W Bazylice Najświętszego Serca Pana Jezusa w Krakowie przy ul. Kopernika odbędzie się uroczysta Msza Św. z udziałem Konferencji Episkopatu Polski o godz. 18:00. Nie mogłam nie zamieścić informacji o takim wydarzeniu na blogu, z tego względu, że Bazylika ta mieści się obok Akademii Ignatianum, na której studiuję, i w której posługę pełnią Jezuici. 

    Serce Jezusa jest źródłem pokoju i miłości, a my jako ludzie ochrzczeni stanowiący mistyczne Ciało Chrystusa, oddając się Bożemu Sercu będziemy prosić o pokój dla naszej ojczyzny i pokój między ludźmi bez względu na przekonania i poglądy. 

    Transmisja z Bazyliki Najświętszego Serca Jezusowego będzie emitowana na żywo przez Youtube oraz telewizję TVP Info.

Święto Niepokalanego Serca Maryi

     Po uroczystościach Najświętszego Serca Jezusa, w sobotę 12 czerwca, obchodzimy święto Niepokalanego Serca Maryi. Matka Boża była nierozerwalnie złączona z Sercem Swojego Syna. Odczuwała wszystkie Jego boleści i współcierpiała z Nim podczas Jego Męki. Maryja jest źródłem pokoju i miłości.

" Bóg Syn dał Matce swej wszystko, co swym życiem, śmiercią i swymi nieskończonymi zasługami i przedziwnymi cnotami wysłużył. Uczynił Ją Szafarką tego wszystkiego, co Mu Ojciec dał w dziedzictwie. Przez Nią daje On członkom swoim udział w swych zasługach i cnotach, przez Nią rozdaje On łaski swoje (bł.Albert Wielki). Maryja jest jego kanałem tajemniczym, przez który płyną łagodnie a obficie bogactwa Miłosierdzia Jego."

[ św. Ludwik Maria Grignion de Montfort "Traktat o prawdziwym nabożeństwie do Najświętszej Maryi Panny" Wydawnictwo eSPe; Kraków 2018;s 20]

    O nabożeństwie Pierwszych Sobót Miesiąca wynagradzających Niepokalanemu Sercu Maryi pisałam w poście o Matce Bożej Fatimskiej. Jeśli ktoś go jeszcze nie widział, a jest zainteresowany - zapraszam:

https://sanktuaria-i-cudamaryjne.blogspot.com/2021/05/13-maja-wposmnienie-matki-bozej.html

100-tna rocznica zawierzenia Polski Sercu Jezusowemu
Niepokalane Serce Maryi i Najświętsze Serce Jezusa

 MODLITWA O ŻYCZLIWOŚĆ

Panie, naucz mnie cenić to, kim jestem i dziękować za to, co mam.

Daj mi też zrozumieć, że ludzie są różni i tak jest dobrze. 

Bo "gdyby każdy miał to samo, nikt nikomu nie byłby potrzebny" (ks. J.Twardowski).

 Jezu, wydany na śmierć przez zawiść, uwolnij moje oczy od morderczej zazdrości, która prowadzi do podziałów, kłótni i nienawiści. 

Pomóż mi dobrze myśleć i mówić o innych, wychwalać Boga za to, co w nich dobre, mądre czy piękne.

 Strzeż mnie od słów, które porównują lub poniżają.

 Niech powodzenie bliźniego nie napełnia mnie nigdy smutkiem. Proszę o życzliwość i wielkoduszność. 

Naucz mnie "cieszyć się z cieszącymi i płakać z płaczącymi" (Rz 12,15)

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sanktuarium w Rychwałdzie

Święto Matki Bożej Różańcowej

Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej i Pocieszenia w Radomyślu nad Sanem