Wspomnienie Matki Bożej Dobrej Rady

 26 kwietnia - Wspomnienie Matki Bożej Dobrej Rady

Wspomnienie Matki Bożej Dobrej Rady wiąże się z Jej Cudownym wizerunkiem znajdującym się w kościele O. Augustianów w Genazzano we Włoszech.

Według legendy bł. Petrucca z Genazzano pragnęła odbudować kościół Matki Bożej, ale zabrakło jej w trakcie pieniędzy. Wyśmiewano ją za porywanie się "z motyką na słońce", ale ona wciąż wierzyła, że Maryja zajmie się tym problemem i jej pomoże. Pewnego dnia, w południe, obraz Matki Bożej zstąpił na niedokończone mury kościoła, a dwaj pielgrzymi z Albanii jednoznacznie stwierdzili, że obraz ten przeniósł się z ich kościoła w Skutari. Kilka lat później wykonano kopię obrazu, która bardziej wyglądem estetycznym wpasowywała się w nowoczesne style - Papież Marcin V ufundował relief, który wystawiany w kościele był do 1467r. Później i on, podczas rozbudowy świątyni, został zasłonięty. Nie długo po tym, stary fresk Obrazu Matki Bożej Dobrej Rady ukazał się spod tynku, co ludzie odczytali jako dar nieba.


"Nasza Matka pragnie służyć dobrą radą każdemu ze swoich dzieci. Kto szczerze pyta Ją o radę w sprawach małych i wielkich otrzyma odpowiedź. Jej rada, jak żywe źródło (por. Syr 21,13) krzepi, dodaje otuchy i siły w drodze do nieba."

[Modlitewnik Maryjny;B.Hanusiak; Dom Wydawniczy Rafael; Kraków; 2014 ]

MODLITWA

Matko Dobrej Rady, do Ciebie Twoje dzieci mogą przychodzić z ufnością, pewne, że zawsze otrzymają potrzebną pomoc. Ty znasz właściwe wyjście z każdej sytuacji. Potrafisz dać nam dobrą radę, która rozjaśni naszą drogę, ocali od błędu, uchroni od podstępnych zasadzek kusiciela. Przez Ciebie zaprasza nas Bóg: "Ku mojej mądrości zwróć się, mój synu, ku mojej rozwadze nakłoń swe ucho, abyś zachował roztropność" (Prz 5, 1-2) Pełna Ducha Świętego, wiesz jak nam pomóc. Wpraszasz dla nas światło oraz mądrość serca, abyśmy nie sprzeciwiali się Duchowi, lecz jak Ty pozwolili się Jemu prowadzić drogami, które wyznaczyła dla nas Mądrość Boża. Ty, która nigdy nie straciłaś wiary, wypraszasz nam łaskę wytrwałości w próbach i w doświadczeniach. Zawsze dajesz nam dobrą radę, abyśmy dochowali wierności Jezusowi, naszemu Panu. Uczysz w ciemnościach wiary stawiać kroki na właściwym miejscu. Prowadzisz nas za rękę, abyśmy nie zbłądzili. Pragniesz w sprawach wielkich i małych dawać dobre rady swoim dzieciom, bo jesteś najlepszą z matek. Ukochana Matko, przychodzę do Ciebie w dniu Twego święta i proszę Cię o radę... (przedstaw Maryi swoją sprawę/prośbę). Ucz mnie sercem nasłuchiwać rady, której chcesz mi udzielić. Wiem, że Twoje rady przybliżają do Jezusa. Rodzą w nas pokój i radość. Są największym dobrem dla nas, bo Ty pragniesz dla nas tego, czego pragnie dla nas Bóg. Maryjo, Ty znasz moją słabość, nieumiejętność rozpoznawania tego, co Bogu przyjemne i co doskonałe. Uproś mi łaskę posłuszeństwa woli Ojca Niebieskiego - pomóż mi ją odczytać i wiernie wypełnić. Naucz mnie pytać Ciebie co dnia, w każdej sprawie: "Jak mam postąpić? Co mi radzisz Moja Niebieska Mamo?". Wierzę, że mi odpowiesz. Już teraz dziękuję Ci za każdą Twą radę, Matko Dobrej Rady.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sanktuarium w Rychwałdzie

Święto Matki Bożej Różańcowej

Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej i Pocieszenia w Radomyślu nad Sanem