Sanktuarium Matki Bożej Leśniowskiej, Patronki Rodzin

Moi Drodzy, dzisiaj wrzucam kilka słów na temat Leśniowa:) W tym poście taki mały wstęp, a w następnych trochę o historii, cudach i przybliżę Wam poszczególne błogosławieństwa.

Sanktuarium Rodzinnych Błogosławieństw

     Leśniowskie Sanktuarium leży na przedmieściu Żarek niedaleko Myszkowa na Śląsku. Przez niego przechodzi ważna trasa pielgrzymkowa z Krakowa i okolic Śląska na Jasną Górę. Sanktuarium jest pod opieką ojców Paulinów. Tutaj także mieści się ich nowicjat. 

  



To niezwykłe miejsce nazywane jest Sanktuarium Rodzinnych Błogosławieństw. Leśniów jest jedynym na całym świecie miejscem, gdzie pielgrzym może doświadczyć indywidualnego błogosławieństwa przez nałożenie rąk kapłana na głowę osoby, która przyjmuje w ten sposób przelanie rzeczywistej łaski jako źródła szczęścia, pomyślności i zadowolenia.

W trudnych sytuacjach życiowych błogosławieństwo daje człowiekowi nadzieję, dodaje sił do pokonania wszelkich przeszkód, smutków, niedostatków, stanowi dla osoby wierzącej jakby pancerz ochronny przed złem; ciepły dotyk Boga, który mówi: " Odwagi! To Ja jestem, nie bójcie się!" [Mt 14, 27-28]
 

Patronka Rodzin

W centrum tych wszystkich bied ludzkich stoi Maryja, Czuła Matka Boga i ludzi, Pośredniczka wszelkich Łask Bożych, która czułym uśmiechem wita pielgrzymów w Leśniowie, gdzie uzdrawia dusze i ciała swoich dzieci, a nade wszystko otacza Bożym błogosławieństwem.
 
Ostatnia strona czasopisma Nasza Arka nr 2/2008

Kochani, jeżeli kiedyś będziecie mieli okazję pojechać do Leśniowa, będziecie mogli doświadczyć niezapomnianego przeżycia indywidualnego błogosławieństwa, którego udziela kapłan każdemu z osobna po zakończeniu niedzielnej Mszy Świętej o godz. 11:00. Błogosławieństwo małżonków odbywa się w I niedzielę miesiąca, błogosławieństwo dzieci w II niedzielę miesiąca, w III niedzielę błogosławieństwo rodzin, a błogosławieństwo matek w stanie błogosławionym i tych, które pragną o tę łaskę prosić w IV niedzielę miesiąca. Jest również wiele błogosławieństw okolicznościowych, które są udzielane po wieczornej Mszy Świętej.
 Jeżeli chodzi o mnie, to odwiedziłam to Sanktuarium w 2009 roku kilka miesięcy po mojej I Komunii Świętej. Rodzice pojechali tam na odnowienie przyrzeczeń małżeńskich w 13 rocznicę ślubu razem ze mną i moimi dwiema młodszymi siostrami. 
 
Zdjęcie z mojego albumu: (od lewej) Ja, Marysia i Żaneta przed wejściem do Sanktuarium

Zdjęcie z mojego albumu: Ja przy źródełku znajdującym się przy Sanktuarium

 Drugi raz byliśmy tam na błogosławieństwie dzieci w 2014 r., gdy rodzice postanowili na Dzień Dziecka zrobić nam oryginalny prezent w postaci szczególnego zawierzenia nas Maryi. 
Trzeci raz byłam w Leśniowie w maju 2015 r. na pielgrzymce po I Komunii Świętej mojej siostry Marysi, gdzie szczególne błogosławieństwo otrzymały wtedy dzieci komunijne.
Zdjęcie z mojego albumu: Mama trzyma Gosię, Marysia w stroju komunijnym i Żaneta
 
 
W kolejnych wpisach bliżej opowiem o błogosławieństwach udzielanych w Sanktuarium i o jego historii.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sanktuarium w Rychwałdzie

Święto Matki Bożej Różańcowej

Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej i Pocieszenia w Radomyślu nad Sanem